Thursday, April 2, 2009

Lelaki berbaju Melayu hitam ditahan di luar Istana Negara

Seorang lelaki berbaju Melayu hitam telah ditahan polis dipintu Istana Negara pagi ini kerana menjerit-jerit menuntut hak untuk mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia.Lelaki yang bermisai dan berjanggut itu kelihatan berlegar-legar di luar perkarangan istana dari malam tadi.

Pada mulanya, dia memberitahu orang ramai dia akan menggantikan Dato Seri Najib jika dia ditolak oleh SPB Agong atau kurang sihat untuk menyempurnakan upacara angkat sumpah. Lama kelamaan, dia bertukar menjadi lebih mendesak menuntut dilantik menjadi Perdana MenteriMenurut orang ramai yang menunggu di pagar untuk melihat Perdana Menteri Malaysia yang baru, lelaki tersebut seiras dengan Anwar Ibrahim.Kemungkinan besar dia adalah Anwar Ibrahim kerana asyik menyebut-nyebut dirinya sepatut sudah menjadi Perdana Menteri pada September 16hb tahun lepas tetapi telah dinafikan hak oleh Abdullah.

Katanya Speaker Dewan Rakyat adalah pengecut kerana tidak membenarkan usul undi tidak percaya pada Abdullah dibahaskan pada akhir-akhir tahun lepas.Yang menjadi kekeliruan orang ramai akan kewarasan lelaki tersebut adalah apabila dia mengatakan dia akan membawa usul percaya kepada Abdullah untuk terus menjadi Perdana Menteri.

Polis terpaksa menahan untuk menjaga ketenteraman Istana Negara dan mengelakkan pengikutnya yang sama kurang waras untuk bersorak dan baring di jalanraya.

Copy @ Husin Lempoyang by add

No comments: